Τα 38 έτη παραλυσίας του παραλύτου της Βηθεσδά.(μια πατερική ερμηνεία)



Ο αριθμός «τριάντα οχτώ» ο οποίος δηλώνει τα έτη ασθένειας του παράλυτου δεν είναι τυχαίος. Ο αριθμός αυτός, σύμφωνα με τον άγ. Αυγουστίνο  υπολείπεται δύο από τον αριθμό σαράντα (40-2=38) και σηματοδοτεί την τελειότητα της δικαιοσύνης μέσα από τον νόμο. Ο νόμος δόθηκε με τις δέκα εντολές οι οποίες έπρεπε να κηρυχθούν στις τέσσερις γωνίες της γης ή με τη συμπλήρωση των τεσσάρων Ευαγγελίων σύμφωνα με τη ρήση ότι «το τέλος του νόμου είναι ο Χριστός, (Ρωμ. 10:4)». Αφού 10Χ4=40556, το σαράντα σηματοδοτεί την τέλεια δικαιοσύνη, το τριάντα οχτώ όπως ήδη αναφέρεται, υπολείπεται δύο του αριθμού σαράντα, επομένως σηματοδοτεί την ατελή δικαιοσύνη.
Του λείπουν οι δύο εντολές της χάριτος: Η αγάπη προς το πλησίον και τον Θεό. Σε αυτές τις δύο εντολές κρέμεται όλος ο νόμος και εξαρτώνται οι προφήτες (Μτ 22:40). Αυτή είναι μία εξήγηση για το χρονικό διάστημα της ασθένειας του τυφλού. Ο άγ. Αυγουστίνος γράφει επίσης ότι ο Χριστός δίνει δύο εντολές, για να τελειοποιήσει τις δύο χάρες οι οποίες του λείπουν. Του παραγγέλλει να λάβει το κρεβάτι του (πρώτη εντολή) και να περπατήσει (δεύτερη εντολή). Η πρώτη εντολή αναφέρεται στην αγάπη προς τον πλησίον και η δεύτερη εντολή στην αγάπη προς τον Θεό. Στην πρώτη εντολή, ο Χριστός ως να του λέγει ότι, όταν είσαι ασθενής, ο πλησίον έρχεται αρωγός σου, όπως το στρώμα σε στηρίζει
υπομονετικά. Αυτοί οι οποίοι είναι ισχυροί πρέπει να στηρίζουν τους αδύνατους και όχι να ευχαριστούν τους εαυτούς τους (Ρωμ. 15:1). Επομένως μετά που θεραπεύτηκες «άρον τον κράββατόν σου», δηλαδή στήριξε τον γείτονά σου ο οποίος σε μετέφερε, όταν ήσουν ασθενής (Ἀλλήλοις τά βάρη βαστάζετε, Γαλ 6:2). Στη δεύτερη εντολή του λέει, περπάτησε προς τον Θεό [πορεύσονται ἐκ δυνάμεως εἰς δύναμιν (Ψλ 83:8), περιπατεῖτε ὡς τὸ φῶς (Ιω 12:35)].

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΑΓΙΑ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ (ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ)

Ομιλία εις την Κυριακή της Απόκρεω (Αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς)

-«Καθώς Μωυσής ύψωσε τον όφιν εν τη ερήμω,ούτως υψωθήναι δει τον Υιόν του Ανθρώπου, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απόλυται, αλλ' έχη ζωήν αιώνιον»